נגישות


על פי הסטטיסטיקה 20-25% ישראלים בקירוב מתקשים לגלוש באינטרנט עקב מוגבלויות שונות. מה שמאפשר להפוך אתרים לנגישים יותר – פונקציה של נגישות, accessibility באתר.

באופן כללי עוד לפני מספר שנים החל הפיתוח של הטכנולוגיה אשר מאפשרת ליצור עמודי ווב נגישים יותר לקהל רחב יותר של המשתמשים ובפרט עיוורים וכבדי ראייה, חירשים וכבדי שמיעה, אנשים בעלי מוגבלויות שכליות ולקויות למידה, פגם במוטוריקה ותנועה, ליקוי דיבור ועיוורון צבעים.

היום הדרישה לנגישות רחבה באינטרנט הפכה לסטנדרט ברשת. פונקציית הנגישות באתר מאפשרת להפוך שימוש בתוכן האתר בצורה נוחה יותר לא רק לאנשים עם מוגבלויות וגם לבני הגיל השלישי שסובלים משינויים בראייה, שמיעה ותנועה הנובעים מגיל מבוגר.

4 עקרונות הנגישות:

  1. חווית תוכן – המידע ומרכיבי הממשק צריכים להיות מוצגים למשתמש אך ורק בצורה כזאת שניתן יהיה לחוות אותו בכל איברי החושים. לדוגמא, תוכן בלתי טקסטואלי, חייבת להיות לו אפשרות שינוי צורה נוחה למשתמש כגון הגדלת גודל הגופן, פונט ברייל, טקסט ממושמע, סימנים מיוחדים או פישוט המשלב הלשוני.
  2. שליטה – מרכיבי הממשק UI צריכים להיות נוחים לשימוש, כלומר הממשק לא מסוגל לבצע פעולה שהמשתמש לא מסוגל לעשות. לדוגמא האפשרות השימוש במקלדת באתר.
  3. הבנה של הממשק UI – מרכיבי הממשק צריכים להיות ברורים, כלומר התוכן או הפעולה לא יכולה להיות מחוץ להבנה של המשתמש. לדוגמא הטקסט צריך להיות קריא וברור ועמוד הווב צריך להיות מוצג בצורה מובנת.
  4. מהימנות – התוכן צריך להיות מותאם בצורה כזאת שתוכנות שונות בכללם טכנולוגיות נגישות יוכלו לעבוד איתם. כלומר התוכן צריך להיות מותאם בצורה מקסימאלית לתוכנות משתמש.

כיום האתרים שנבנים או נבנו צריכים להבנות בהתחשב לניווט נוח בהם ויש לעשות אותם נגישים לאנשים עם מוגבלויות. האתרים שהחברה שלנו Web time בונה עומדים בדרישות סטנדרט הנגישות.

צור קשר





מתעניין בהכלבניית אתרקידוםפרסוםוידאונגישות
מתעניין בהכלבניית אתרקידום
פרסוםוידאונגישות